tisdag 25 augusti 2009

Tisdag i HUNDENS tecken samt rökutveckling

Dagen startade med en lång promenad tillsammans med vännen K och hennes hundar. Ville visa henne en trevlig runda att rasta hundarna på. Jag hade tagit med vatten till djuren och denna gång hade jag en mugg till K:s hundar och en till Tiffany eftersom Tiffany vägrar dricka efter de andra hundarna. Det blev en rejäl tur, Tiffany blev trött och fick åka med i moppen en bit. Hon stod upp i mitt knä som en galjongsfigur på en båt. Det är så kul att se hur våra hundar bara ÄR utan något tjafs sinsemellan. Å andra sidan hann de ju bekanta sig den gången vi gick till Sperlingsholm och via Frennarp hem till Vallås...

Husse har varit och fiskat tillsammans med min Lillebror i Öresund idag. Blev ingen middag... Bättre lycka nästa gång!

Dagen avslutades med en clinic hos VOV pedagogik (Jenny Wiberg) med Maria Hagström som berättade och visade hur man med lek kan träna hundar på ett för både hund och förare roligt och effektivt sätt. Lärorikt och intressant, fick flera AHA-upplevelser som jag ska prova med Tiffany.

OK rökutvecklingen då??? Hade tvättat håret inför kvällen och stod med vått hår och tänkte föna till det innan jag åkte. Poff sa det, det blixtrade till och sedan vällde röken ut från hårfönen... Jag bara skrek och ryckte ut kontakten från väggen. Det blev till att åka till Slöinge och se ut som om någon hällt en hink vatten över mig nyss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar