tisdag 7 februari 2012

Härlig dag!

Efter en kall morgon där hundarna bara rastade sig i trädgården, åkte vi ner till Tjärby där assist Madde bor. Vi gick en rejäl tur med mina och hennes hundar. Madde har bara en hund, och det är så roligt att se hur våra hundar pratar med varandra! Ibland tycker mina att Aluce (lagotto) är STOR, men de kan springa tillsammans (läs: Alice och Tiffen). Alla tre kan nosa på samma fläck samtidigt utan morr och de delar gärna all kattskit lika mellan sig!

Jag hade pälsat på mina små nakna dogs både sticketröja och Hurrtatäcken så de såg ut som två täcken med vardera fyra pinniga ben... De frös inte och fick inte köldkramp i alla fall. Tyvärr kan jag inte ha hela overaller på dem för byxorna blir alltid för långa! De har ca 5 cm längre täcken än vad som rek för havanaiser, de är muterade Tjernobylhavanaiser brukar jag säga, dvs ca 5 kilo större än de flesta normalstora i rasen. Ser absolut inget fel i det, de är ganska robusta och lagom i storlek tycker jag!

Efter promenad i solen, matning av pållar m m fikade vi mycket goda hemmagjorda semlor MUMS! Fick även träffa Konrad och klappa honom, en lugn och snygg kille ;0). Det känns i musklerna att de jobbat extra idag men det är skön smärta! Att vårsolen börjat ta är säkert, jag har gäspat hela vägen hem...

Väl hemma blev det till att krypa i säng och sätta värmedynan på högsta styrka för att tina upp benen. Jag fick sällskap i sängen av två trötta hundar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar