tisdag 19 maj 2009

Melodischlagerfavoriter

Hittade en del gamla favoriter från Melodischlagersfestivalerna. Idag kan jag väl undra hur jag tänkte då, men faktum är att vissa gillar jag lika mycket nu som då!

Min största favorit är Halleluljah som Israel vann med 1979, ingen låt kan slå den!

Om vi går ännu lite längre tillbaka så är Spaniens bidrag från 1973 inte dumt heller, de kom tvåa det året tror jag.

Tysklands bidrag 1979 gillar jag fortfarande lika mycket, fast det förstår jag inte nu när jag ser dem igen...

En av de få låtarna i tävlingen där jag faktiskt köpt skivan är My star med Brainstorm som kom 2:a eller 3:a 2000.

Min sista favorit är Serbiens vinnarbidrag 2007: Molitva

När man ser och hör låtarna får man i vissa fall ha ett "kläd- och dansfilter" som redigerar de värsta klädstilarna och brist på vettig dans. Men kul att se och höra sina ungdoms favoriter!!!

1 kommentar:

  1. Funderar om jag gått i barndom eftersom jag inte kommer ihåg 2000 och 2007. Men de övriga kan jag sjunga med i fortfarande :)/Boel

    SvaraRadera