söndag 20 juli 2008

Tiffany har åsikter...


Ja det har jag! Matte sa att idag måste hon skrivat att Hilka, morsan ni vet, har lagt sig 3 ggr idag PÅ KOMMANDO!!! Men jösses, den hunden ligger ju ofta och för det mesta på rygg! Jag kan ligga i flera minuter på magen - det kan inte morsan! Ni kan tro det gullades och pussades på morsan när hon legat, och extra godis fick hon med! Fast det säkert tog 10-20 sekunder innan hon förstod kommandot LIGG. Åh sa matte, titta som hon tänker. HAHAHA! Det morsan tänkte på var "hur ska jag få godbiten i mattes hand, jag lägger mig och funderar".

Inte nog med detta - matte har bestämt att vi ska banta! Vi har ingen midja säger hon!!! Snacka om att kasta sten i glashus... Nu ska vi inte få så mycket godis eller mat som tidigare. Näha, okej - DÅ BLIR DET INTE SÅ MYCKET LYDNAD HELLER =o)! Har man inte godis till hunden kan de inte lyda heller, eller... Nu var jag ironisk. Många hundägare vill inte använda godis när de tränar sin hund - men själv skulle de väl knappast gå till jobbet om de inte fick lön... De nöjer sig kanske med en hård dunk i ryggen och ett kort kärnfullt BRA av chefen! Nu halkade jag in på annat. Det var bantningen vi skulle prata om. Husse sa att vi måste ut och springa lösa minst en gång i veckan som extra motion. Snart ringer de väl den där Anna som har programmet Du är vad du äter. Men då vet jag en som ska skvallra =O). Hon skulle svimma om hon såg mattes och husses skafferi och kylskåp, jag säger bara det!

1 kommentar:

  1. Fajsty hjälper gärna till o sätter igång de små tussarna :) Han är bra på sådant!

    Vi bantar genom 3km på galgberget (sick-sack ner för backen och saaakta upp) på morgonen och minst 20 min i stan plus 40 min utanför på kvällen. Än så länge ger det resultat i både lynne och midja :D

    SvaraRadera