måndag 1 februari 2010

Operation

blir det till sommaren i axeln. Var på Movement (privat ortopedi) i kväll, min vänstra axel är helt utsliten. Axelkulan ligger direkt mot "skålen" istället för att det är mellanrum. Så det ligger och gnager hela tiden, även nattetid. Läkaren är kanon, har träffat honom för flera år sedan när jag först sökte för min onda axel.

Det blir en axelprotes och en plastskål som ska ligga mellan axeln och skelettet. Operationen tar ca 2 tim, normalt får man gå hem samma dag. Jag får vara kvar några dagar eftersom jag behöver mycket hjälp tiden efter. Mina armar är mina ben... Ca 6 månaders rehab ska jag räkna med.

Kan bara säga en sak: Det ska bli skönt när det är gjort =O)

2 kommentarer:

  1. Men vad härligt! Reservdelsbyte på Lempe beställd!

    SvaraRadera
  2. Detta kommer gå som en dans och du vet ju att du har vänner runt dig som gärna ger dig ett extra handtag om det behövs under din rehabliteringstid :-)

    SvaraRadera