måndag 18 februari 2008

Ordlös sorg

Det finns inga ord för den sorg jag känner i kväll:
Molly, min älskade vackra stolta Molly, ska i morgon få somna in. Hon kommer att gå över Regnbågsbron för att på andra sidan träffa Ronja, Dacke, Honey, Kompis, Skalman, Kajsa - hundar som gärna kommer att visa henne runt i deras värld.

Tiffany, den duktiga lilla hunden som redan idag utför sitt arbete hos mig med stor kämpaglöd och glädje, får inte utbildas till servicehund eftersom hon har en C-höft. Hade jag tillhört ett annat förbund hade hon fått sitt tjänstetäcke om hon klarat examen... Ibland önskar jag att sådant som lojalitet och moral inte fanns, då hade jag bytt förbund. Men man kan inte slita sitt hjärta ur kroppen - inte ens för att en underbart duktig liten havanais ska få visa vad hon duger till.

1 kommentar:

  1. Vi tänker på er idag och tårarna rinner nedför kinderna...

    När vi lät Skalman somna in sa du Marie ungefär så här "att hjälpa sin hund att somna in när den inte mår bra är det finaste man som hundägare kan göra". De orden har hjälpt mig mycket!

    Nu behöver varken ni eller Molly lida av hennes stress. Hon väntar på er på en plats där hon får må bra. Ni får trösta er med alla vackra minnen från er tid tillsammans, samt vissheten om hur älskad hon har varit här på jorden.

    Tusen kramar!

    SvaraRadera