torsdag 21 februari 2008

Molly, min älskade Molly

Lika vacker som du är på bilden - lika vackert var ditt hjärta!

Du fanns alltid där vid min sida:

Redo att ge en hjälpande tass närhelst jag behövde

Redo att busa - och aldrig tog du hårt i mig

Redo att slicka tallriken ren efter min middag

Redo att köra in ditt huvud mellan mina knän för lite gos och mys

Redo att med din lena tunga slicka mina tårar

Redo att ligga i sängen och äta ostbågar tillsammans med mig när jag läste en bok

Redo att tala om att här vaktade du

Redo att kramas och lägga din mjuka nos mot min nacke

Redo att jaga ekorrar

Redo att gå FOT vid min sida med viftande svans

Redo att leta godis i skogen med stor energi

Du var redo till allt i vårt liv tillsammans.

Men någonstans på vår väg blev det fel - du var fortfarande en underbar kamrat,

du kunde bara inte hantera allt som hände i ditt liv.

Någonstans blev Livet bara för mycket för dig.


Tillsammans gick vi promenaden, precis som vanligt.

Du snusade i marken, precis som vanligt.

Du åt kaninbajs, precis som vanligt.

Du gick fint i hopp om en godbit, precis som vanligt.

Du stal godis från godisväskan, precis som vanligt.

Du tittade på mig och lade huvudet på sned, precis som vanligt.

Du kikade nyfiket på travhästarna, precis som vanligt.


Du lämnade mig på vår promenad, du behövde ta en annan väg

och jag lät dig gå...

Förlåt min älskade Molly - jag kunde inte hjälpa dig!

5 kommentarer:

  1. Så otroligt fint du har skrivit om din älskade Molly. En vacker dikt skriven av en Matte som älskade sin hund väldigt, väldigt mycket. Du har hjälpt Molly - först i flera år här på jorden och nu har du hjälpt henne till en lugnare plats där alla dagar är bra dagar. Hon fick tassa vidare när allt var som vanligt, med "sina" människor runtomkring sig. Jag vet att du gav Molly ett innehållsrikt och kärleksfullt liv, samt ett värdigt slut.
    Många, många kramar!

    SvaraRadera
  2. Husse saknar dej Molly. Han kanske inte visar så tydligt utåt, men mitt hjärta blöder. Vi har haft många år tillsammans. Du har pussat mig,du har bitit mej,men jag har alltid älskat dej.Ta väl hand om Ronja.

    SvaraRadera
  3. Den berör..... Och du är verkligen enorm, kära syster min!
    Många varma kramar
    Lillsiss

    SvaraRadera
  4. Marie, min vän.
    Att säga farväl till en älskad hund är bland det svåraste som finns. Sorgen gnager så obarmhärtigt, det gör så förtvivlat ont. Men nu vet du att Molly finns på en plats där hon inte behöver stressa, hon behöver inte ha ont mer. Hennes vänner som vandrat i förväg tar nu så väl hand om henne, du behöver inte oroa dig Marie. Jag vet, att du gjort allt som stått i din makt för att Molly skulle ha det så bra det någonsin varit möjligt den tiden ni fick tillsammans. Jag tänker på dig Marie, och i kväll tänder jag ett ljus för Molly. Kramar i massor från mig till dig// Karin.

    SvaraRadera
  5. Marie Marie...nu sitter jag här på jobbet och gråter...Så fint skrivet om din älskade Molly. Hon har det bra nu med Ronja och alla de andra kompisarna i hundhimlen;) Sköt om dig - vi ses och hörs snart hoppas jag! Kramar i massor Mija & CO

    SvaraRadera