fredag 26 oktober 2007

Trodde aldrig jag skulle skapa mig en blogg, men blev inspirerad av en av mina gulliga kursdeltagare att ta steget. Tack Maria för det!

Jag och min lilla havanaistik Tiffany har nu tagit de första skälvande stegen mot en tävlingsstart i lydnad. Har inte tävlat på flera år men kände att nu var det dags igen. Och även om Tiffany är liten till storlek så ryms det mycken jäklar anamma i henne. I går startade vi tävlingskarriären med att ta privatlektioner. Tiffany var väldigt duktig för sina 10 månader! Den lilla ska även bli servicehund hos mig är det tänkt, men det är lång väg dit.

Besökt Väla under förmiddagen - hur kan man gå där i två timmar utan att hitta NÅGOT att köpa? Jag kunde i alla fall! Varenda klädesplagg jag kikade på ser antingen ut som en tapet från 70-talet (gillar jag inte) eller så har jag redan samma sorts tröjor m m i garderoben (sa yngsta dottern som var med). Eller så står jag där med tröjan i handen och tänker: Är den bra att ha på när jag går ut med hundarna? De flesta tröjor är ju inte det, nä. Som tur var fann jag lite porslin m m inne på IKEA som jag kunde lägga slantarna på!

Fotograferade hundarna i veckan, det var en svettig upplevelse för oss alla - även fotografen tror jag. Molly gastade så hela Granngården visste att hon var där. Tiffany har ju inte riktigt lärt sig SITT KVAR, i alla fall inte mer än 10 sekunder och absolut inte framför en fotograf! Som dessutom ropade till min assistent att "tryck henne på baken det brukar fungera". Ingen av mina hundar har lärt sig SITT genom "tryck på baken"! Och min assistent kör inte heller med den metoden på sina hundar. Så hon försökte vika ihop bakbenen på Tiffany samtidigt som Molly ansåg att nu hade HON suttit tillräckligt länge... Vi får korten om en vecka och det ska bli VÄLDIGT intressant hur dessa ser ut! Återkommer om det, eller kanske inte.

4 kommentarer:

  1. Ha ha, jag måste vara en elak sate som njuter av att läsa att även ett proffs som du, inte alltid lyckas få vovvarna att göra som du vill.
    //L8_

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!
    Jag kan se cirkus Lempe framför mig, på Granngården!!
    Kan inte DIN vovve sitt kvar vid 10 mån så ska inte jag skämmas att min inte sitter så lång stund vid 13 mån. De har ju dessutom haft samma tränare - fniss ;).

    Ha det gott! KRAM LENA

    SvaraRadera
  3. Att vara på VÄLA väcker många minnen... Och nu drar du med dig dina stackars hundar oxå.. :)

    SvaraRadera
  4. Så kul Marie och tack för din goa kommentarer på min blogg! Just nu sitter jag med en nytvättad Grynet i knät' - hon är också en bloggare *ler*. Vi har slarvat lite med läxan, men ska ta itu med detta nu, jag är hemma med sjuk Matilda idag, så vi kan pressa in några träningspass emellanåt! Ha det så gott - vi ses snart!

    Kram Maria & CO

    SvaraRadera